StaffPoint mukana Vastuullinen kesäduuni 2019 -kampanjassa

vkd logo 2018 vari

Vastuullinen kesäduuni 2019 -kampanjan pääteemat ovat hakijaviestintä, tavoiteasetanta sekä yksilön ammatillisen kehityksen sekä merkityksellisyyden toteutuminen.

Vastuullinen kesäduuni 2019 -kampanjan starttiseminaari 12.12. esitteli alkavan kampanjan rohkean tavoitteen: 100 000 hyvää kesätyöpaikkakokemusta. 2019-vuoden erikoisteemana korostuu laadukkaan työpaikkailmoituksen tärkeys. Vastuullinen kesäduuni -kampanjoiden pitkäaikainen tavoite on saada työnantajat tarjoamaan 14–29-vuotiaille nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja. Kesätyö on tekijälleen aina enemmän kuin pelkkä työ; se opettaa nuorelle tärkeitä työelämätaitoja. Tässä työllistävillä yrityksillä on myös näytön paikka tarjota sujuvan hakuprosessin jälkeen hyvä perehdytys, jatkuva tuki sekä reilu ja tasa-arvoinen tapa toimia arjessa.

StaffPointin kesätyönäkymät 2019

StaffPoint osallistuu Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan myös vuonna 2019. Yhtenä maan suurimmista yksityisistä työnantajista StaffPointin tarjoama kesätyöpaikkojen määrä on perinteisesti suuri.

Kesätyöpaikkojen ilmoittaminen ja hakeminen alkaa perinteisesti heti vuodenvaihteen jälkeen. Nopea kierros StaffPointin rekrytointitiimien juttusilla kertoo kuitenkin tulevan kauden valmistelujen olevan jo täydessä käynnissä. Teollisuus-rakennus-logistiikkatiimi vinkkaa esimerkiksi pääkaupunkiseudun talotekniikan kesätöistä ja elintarviketeollisuuden tulevista hauista. Tiimi tosin korostaa, että heillä kyse on kesätyön ohella usein kausityöstä eli työt voivat alkaa jo ennen varsinaista kesälomakautta silloin, kun se työntekijälle sopii ja jatkua alkusyksyyn asti. Samalla voi myös olla mahdollisuuksia jatkaa tuntityöntekijänä syksyn tullen, kuten monella muullakin alalla. Ravintola-alalla ovat ensimmäiset kesätyöilmoitukset jo tekeillä ja rekrytointitilaisuuksia suunnitellaan. Myös kaupan tiimi valmistautuu tuleviin kesärekrytointeihin.

Tarvitsetko kesätyön vai kesätyöntekijän?

StaffPointin resurssijohtaja Jari Honkanen kehottaa kesätyötä hakevia seuraamaan kesätyöpaikkailmoittelua säännöllisesti. Uusia paikkoja tulee koko ajan ja avoimia täytetään, joten kesätyötilanne elää koko ajan. Kannattaa myös miettiä jo nyt etukäteen, minkälainen olisi juuri se itselle mielenkiintoisin ja sopivin kesätyöpaikka. Aito kiinnostus haettavaan paikkaan ja kiinnostuksen näkyminen on tärkeää työnhaussa myös nuorille hakijoille.

Hakijoiden aktivoituessa myös työnantajien kannattaa olla aktiivisia. Juuri nyt on hyvä aika suunnitella tulevan kesän resurssointi kuntoon.

Tutustu tarkemmin:
StaffPointin avoimet työpaikat