Rekrytointi- eli hakijamarkkinoinnin palvelut
Yhä useammin rekrytointi tarvitsee tuekseen houkuttelukeinoja, jotka puhuttelevat juuri profiilin sopivia työnhakijoita. Nämä keinot voivat olla työmahdollisuuksien kohdennettua markkinointia sosiaalisessa mediassa, puhuttelevaa sisältömarkkinointia tai sarja systemaattisemmin suunniteltuja työnantajakuvaa rakentavia toimenpiteitä. Palvelua kutsutaan rekrytointi- eli hakijamarkkinoinniksi ja sen kohderyhmänä ovat etsittävät työnhakijat.
Hakijamarkkinoinnilla vahvistetaan joko jo avoimen, käynnissä olevan rekrytoinnin huomionarvoa tai rakennetaan pitkäjänteisemmin asiakkaan työnantajamielikuvaa.
Palveluista osa sisältyy rekrytointitoimeksiantoon ja toteutetaan StaffPoint-konsernin monipuolisissa digitaalisissa kanavissa. Osa palveluista on asiakkaan kanssa yhdessä rakennettavaa, räätälöityä hakijamarkkinointia, jota StaffPoint tarjoaa lisäpalveluna. HPL:n vuosittaisen tutkimuksen mukaan nk. työnantajamielikuvapalveluiden kysyntä on kasvanut jatkuvasti osaajien etsinnän monilla aloilla vaikeuduttua.
Työnantajamielikuvan rakentaminen on myös StaffPointille itselleen tärkeää. Tuntiessaan rekrytointimarkkinoinnin laajan keinovalikoiman StaffPoint on asiantunteva valinta konsultoimaan palveluista ja tuottamaan niitä myös asiakkaalle.