Fuengirolan Contact Center –liiketoimintamme kasvaa – muutto Mijasin kauppakeskukseen kahteen kerrokseen

toimisto auringossa

Fuengirolassa toimivan StaffPoint S.L.U:n contact center- ja ulkoistettujen back office -palveluiden näkymät ovat valoisat. Asiakkuuksien laajentuessa työyhteisön koko ylittää pian sadan. Edessä on muutto uusiin yli 100 henkilön toimitiloihin; vilkkaan kauppakeskuksen ja viihtyisän Mijasin kupeeseen.

StaffPoint S.L.U.:ta nyt toista vuotta johtava Otto-Ville Pyykkö vetää pohjapiirustuksiin innostuneita viivoja.

”Tähän sijoittuvat työvuoroja buukkaavan Palvelukeskuksemme tiimit. Tuolla työskentelee vuokratyöntekijöitä ja toimihenkilöitä palveleva Työkykytiimi. Tähän brändäämme asiakkaamme contact center- ja telesales-tilat ja tuohon konseptoimme heille oman videoneuvottelu-, seminaari- ja koulutushuoneen.”

Rentoon esittelyyn tulee vielä lisää lämpöä käveltäessä keittiöön ja loungetilaan. Lattiasta kattoon ulottuva lasiseinä tarjoaa huimat näkymät vuorille ja viihtyisiin Mijasin kerrostalokeskittymiin. Kivuttaessa talon yhteiselle terassille saavutaan andalucialaisen patikointiretken eväspaikkamiljööseen, josta tekevät kotoisan puupölkyistä rakennetut aidat, massiiviset puupöydät ja upottavat sohvat.

”Toteutamme toimistoon upeat yhteiset tilat, joissa sekä oma brändimme että asiakkaidemme brändit näkyvät kekseliäästi. Vielä pitäisi malttaa odottaa ensi maaliskuuhun”, Pyykkö mallaa lähes 1 300 neliötä kattavaa tilaa.

Moderni työmiljöö kutsuu lyhyisiin ja pitempiin urahyppyihin

Hän on oikealla asialla, sillä StaffPointin aurinkokonttorin vuorotyön arjesta kannattaakin tehdä viihtyisää.

Fuengirolasta käsin pyöritetään lukuisten suomalaisyritysten puhelinmyynti- ja asiakaspalvelua sekä operatiivisia työprosesseja. Espanjaan ulkoistettuina palvelut tuovat asiakkaille merkittävää kustannusetua, sillä työntekijöiden palkkakustannukset ovat elinkustannusten tavoin Suomea maltillisemmat.

Contact center -palveluiden kysynnän ennakoidaankin yhä kasvavan.
”Tarjoamme täällä ensi vuonna kymmeniä uusia työmahdollisuuksia mm. myynnin ja asiakaspalvelun ammattilaisille”, Otto-Ville Pyykkö lupaa.

Hänen mukaansa valoisa Espanja luo mainiot puitteet vapaa-ajan viettoon. Nyt oli oikea aika panostaa myös työpaikan viihtyvyyteen. Liiketoimintaa on kehitetty, ja S.L.U:hun halutaan houkutella lisää motivoituneita, kovia osaajia.

”Tänne tullaan kausiluontoisiin töihin. Se on ilman muuta ok jatkossakin: toimii esimerkiksi asiakasyritysten työntekijöilleen tarjoamana lisäarvona ja ratkaisuna vaihtelunhaluun. Mutta olemme samalla myös moderni eteläeurooppalainen työyhteisö, jossa voi kasvaa ja kehittyä pitempäänkin. Sijainti on vain järjestelykysymys”, hän sanoo.

Kahdennettu nettiyhteys kolminkertaistuu teholtaan

”Uuden toimistomme osoite, Miramaryn kauppakeskus, takaa työntekijöille kätevät peruspalvelut myös töistä lähtiessä. Läheiset Mijasin kaupunginosat ovat kasvavaa ja trendikästä asuinaluetta, joista löytää viihtyisiä vuokra-asuntoja”, Pyykkö luettelee uusien toimitilojen plussia.

Se ilmeinen vahvuus, avaruuden tuntu ja modernius, välittyy toimistosta jo ensi silmäyksellä. Vaikka ryhmätyötiloihin tuotetaan neliötehokkaasti kymmeniä työpisteitä, yksi on ja pysyy: katsoitpa minne tahansa, silmä lepää.

”Se mitä ei näe, mutta jonka tuntee työn tehokkuudessa, ovat entisestään parantuneet tietoliikenneyhteytemme. Contact center -työ edellyttää loistavia teknisiä valmiuksia. Meillä on luonnollisesti tuplavarmistus yhteyksissä, eli sekä kuitu että radiolinkki. Tässä rakennuksessa pystyimme lisäksi triplaamaan tiedonsiirtonopeuden”.

Koska suunnitelmat konkretisoituvat vauhdilla, Pyykkö uskaltaa toivottaa asiakkaat tervetulleiksi Fuengirolaan jo siinä vaiheessa, kun Suomessa sulatellaan viimeisiä pääsiäisräntiä.

fuge-toimitilatk