Siirry sisältöön
Stockmann_1
Takaisin

Case Stockmann: Lisäkäsiä työvoimatarpeisiin

Kaupan ala muuttuu kiihtyvää tahtia ja ikoninen Stockmann rakentaa määrätietoisesti uutta suuntaa monikanavaisena, urbaanin tyylin ostospaikkana.

Kaupan ala muuttuu kiihtyvää tahtia ja ikoninen Stockmann rakentaa määrätietoisesti uutta suuntaa monikanavaisena, urbaanin tyylin ostospaikkana. Kestävä laatu, ainutlaatuinen valikoima, inspiroiva ostosympäristö ja ensiluokkainen asiakaskokemus ovat tärkeimpiä menestystekijöitä kaikissa Stockmannin kohtaamispaikoissa. Stockmannilla on kahdeksan tavarataloa Suomessa ja Baltiassa, sekä suosittu verkkokauppa.

Joustavasti ja luotettavasti henkilöstöresursseja

Stockmannin haasteena on ollut löytää sopivaa työvoimaa muun muassa sesonkivaihteluihin ja logistiikkapuolelle. Pahimmissa tapauksissa osa työtehtävistä on jopa jäänyt tekemättä, kun sopivaa työvoimaa ei ole ollut saatavilla. Ratkaisuksi ongelmaan StaffPoint on tuonut monipuolisen HR-osaamisensa Stockmannin käyttöön. StaffPointin avulla Stockmannin työvoimahaasteita on saatu ratkottua, ja oikea määrä henkilöstöä on saatu oikeaan aikaan töihin.

Stockmann on StaffPointin avainasiakas niin kaupan puolella, kuin logistiikassakin. StaffPoint onkin tuonut HR-osaamisellaan Stockmannille reilusti lisäarvoa tilapäisiin ja pysyviin työvoimatarpeisiin. StaffPointin hoitaessa rekrytointeja, voi Stockmann keskittyä omaan ydintehtäväänsä.

— Olemme luoneet ja tuoneet Stockmannille resurssiratkaisuja, joiden pohjalta he pystyvät keskittymään avainrooleihin ja tämän tyyppisiin resursointeihin itse. Sitä kautta on pystytty luomaan myös liiketoiminnan vahvuutta ja kustannustehokkuutta, kertoo StaffPointin aluepäällikkö Markus Leinonen.

— Konkreettinen hyöty tästä yhteistyöstä on varmaankin sellainen varmuus, että aina voi luottaa siihen, että jos tarvitaan lisää työntekijöitä, niin StaffPointilta kyllä löytyy tekijät, sanoo Stockmannin tiimiesimies Tiina Jukonen.

Myös Stockmannin tavaratalojohtaja Janne Heiskanen luottaa StaffPointiin HR-kumppanina: Me saamme apua oikeaan kohtaan, eli silloin kun meillä tarve syntyy. Olkoon se sitten suunniteltua tarvetta tai äkillistä tarvetta, StaffPoint pystyy meitä auttamaan.

Avainsanoina yhteistyö, luottamus ja periksiantamattomuus

Kommunikaatio ja yhteistyö ovat avainasemassa olevia elementtejä, kun etsitään oikeanlaisia henkilöitä oikeanlaisiin töihin. Stockmannin ja StaffPointin välinen yhteistyö on toiminut saumattomasti ja lisäkäsiä löydetty aina nopeasti sinne, missä tarvetta on.

StaffPoint on ollut Stockmannin apuna rekrytoimassa useita eri logistiikan ammattilaisia erinäisiin positioihin. Kun StaffPointin ja Stockmannin välinen yhteistyö alkoi, Stockmannin logistiikkajohtajan Jari Reinikaisen huolenaiheena oli muun muassa se, miten yhteistyö lähtisi pyörimään. Tavattuaan StaffPointin henkilöstöä ensimmäisen kerran, huolet todettiin kuitenkin välittömästi turhiksi. Jo ensimmäisestä palaverista lähtien saatiin niitä asioita, mitä oli kaivattukin. Reinikaisen mukaan StaffPointin kanssa työskentelyssä parasta onkin ollut saumaton yhteistyö, hyvä henki, avoin vuorovaikutus ja luottamus siihen, että homma pelittää. Reinikaisen mukaan StaffPointilla pystytään myös aina kertomaan, mistä ongelmat johtuvat, ja mitä niiden ratkaisemiseen tarvitaan.

StaffPointin kaupan toimialajohtaja Juuso Laitinen alleviivaakin periksiantamattomuutta toimeksiannoissa ja lupaa, että StaffPointilla tehdään aina kaikki sen eteen, että jokainen toimeksianto pystytään viemään maaliin asti asiakkaan toiveiden mukaisesti. Laitisen mukaan StaffPointin toiminnan ytimessä on tuntea asiakkuus läpikotaisin ja kehittää asiakkaan kanssa tekemistä yhdessä.

Case Stockmann: Strateginen HR-kumppani

Stockmann on StaffPointin avainasiakas niin kaupan alalla kuin logistiikassa. Yhteistyön kautta olemme pystyneet tuomaan Stockmannille liiketoiminnan vahvuutta ja kustannustehokkuutta.