Siirry sisältöön
Takaisin

10 vuotta StaffPointilla

yhdessä pieni kaupanalalla10vuotta
Kutsuimme 10-vuotisen uran StaffPointilla tehneet Laila Böningin ja Riina Tammiksalun kakkukahville juttelemaan kuluneista vuosista ja tulevaisuudesta. Vuosien kuluessa nämä pitkäjänteisen sitoutuneet asiakaspalvelijat ovat nähneet monia muutoksia yhteiskunnassa, työympäristöissään kuin työnantajallaankin. Itse asiakaspalvelu ei kuitenkaan ole muuttunut; pienet asiat ovat asiakkaalle tärkeitä.

Laila ja Riina tulivat kymmenen vuotta sitten töihin StaffPointille Virosta. Molemmilla oli jo paljon aiempaa asiakaspalvelukokemusta erilaisista palvelualan töistä. StaffPoint järjesti Riinalle ja Lailalle sekä muille samaan aikaan aloittaneille soluasuntoja, jotta työskentelyn aloittaminen olisi vaivatonta. Työskentely kaupan alan töissä alkoi heti perehdytyksen jälkeen todenteolla.

Kymmenessä vuodessa ehtii saada paljon kokemuksia ja muistoja. Lailan mukaan ikävät muistot liittyvät asiakaspalvelukokemuksiin, joissa häntä kohtaan on oltu asiattomia. Onneksi kuitenkin hyviä, iloisia muistoja on paljon enemmän! Riina ja Laila kertovat miten mukavaa on kuulla olevansa hyvä asiakaspalvelija ja toivottu työntekijä vuoroon tullessaan. Heistä on myös ollut hienoa huomata, miten varmuus omasta osaamisesta on vahvistunut vuosien kuluessa. He kokevat hallitsevansa vastaantulevat tilanteet pelottomasti ja osaavat lukea kohtaamiaan ihmisiä. Laila kuvailee kohtaamista kassalla tiimityöksi; molemminpuolinen yhteistyö tuottaa hyvän kokemuksen.

Meistä StaffPointilla oli hienoa kuulla Lailan kertovan, että on ilolla listoillamme seuraavatkin 10 vuotta. Työuran jatkuessa on myös ajankohtaista miettiä säännöllisesti, miten voisimme auttaa työntekijöitämme nykyistäkin paremmin. Niinpä Lailan ja Riinan kanssa sovittiin, että yhteyshenkilö kaupan tiimistä soittaa heti seuraavana päivänä jutellakseen kahden kesken toiveista ja tilanteista.

Rautaisten ammattilaisten Riinan ja Lailan vinkit kaupan alalle tuleville ovat yksinkertaiset. Riina Tammiksalu rohkaisee uutta työntekijää ”Kokemus tulee”. Työskentelemällä oppii ja kokemus kertyy ajan kanssa. Laila Böning vinkit ovat ”Älä pelkää jonoa. Ole rauhallisesti nopea. Teet mitä vaan, tee se hyvin; tee sydämellä.”

Näissä pointeissa kiteytyy koko asiakaspalvelu.
Onnea Laila ja Riina ja kiitos monista yhteisistä vuosista!