Skip to main content
Contact Center
Takaisin

Kerroshoitajasta rekrytointikonsultiksi – kesätyöpaikka käynnisti Sanna Apiaisen pitkän uran StaffPointilla

Sanna Apiainen muutti Vammalasta Turkuun kauppakorkeakoulun opintojen perässä vuonna 2004. Aluksi työt tutun kaupan kassalla vetivät kotipaikkakunnalle viikonlopuiksi, mutta pian töiden saaminen opiskelupaikkakunnalta alkoi houkuttaa.

Vuonna 2005 kesätöitä etsiessään Sanna kuulikin kavereiltaan, että StaffPointilla voisi olla töitä tarjolla Turussa.

”Hain kaupan alan töitä, koska niistä minulla oli kokemusta. Marssimme poikaystäväni kanssa StaffPointin toimistolle samaa matkaa työhaastatteluun. Uusille kaupan alan työntekijöille ei juuri sillä hetkellä ollut tarvetta, mutta saimme molemmat paikan kerroshoitajana”, Sanna muistelee.

Kesä meni töitä paiskoessa ja arkiliikunta hoitui samalla, kun päivät kuluivat pitkin hotellin käytäviä lakanoita kantaen. Kesän jälkeen työt jatkuivat osa-aikaisesti opintojen ohella.
sanna uratarina
Pari vuotta myöhemmin Sanna bongasi ilmoituksen, jossa StaffPointin kautta haettiin työntekijöitä 020202 puhelinasiakaspalveluun. Kaikki oli sujunut StaffPointin kanssa mallikkaasti, joten Sanna päätti hakea paikkaa, koska puhelintyöstäkin hänellä oli kertynyt jo hieman kokemusta. Paikka Nollakakkosella aukeni ja työt alkoivat kattavalla perehdytyksellä.

”Viihdyin hirmu hyvin, työporukka oli ihan mahtava ja tykkäsin itse työstä tosi paljon!”, Sanna kertoo.

Työpaikka olikin täydellinen opiskelijalle: kesälomalla sai työskennellä kokoaikaisesti ja lukuvuoden aikana todella joustavasti omien aikataulujensa mukaan.

Mukava työ houkutteli takaisin 020202 Palveluun

Nollakakkosella hurahti noin vuosi, kunnes kauppakorkeakoulussa aukesi oman alan harjoittelupaikka johtamisen ja organisoinnin laitoksella. Sitä kautta löytyi muitakin työprojekteja yliopistolta parin vuoden ajaksi.

Kun vuonna 2010 kauppakorkeakoulun pestit loppuivat, Sanna kaipasi jotain tekemistä gradun oheen. Mieleen muistui ennestään tuttu ja mielekäs työ 020202 Palvelussa, jonne hän pääsi uudelleen töihin.

”Palvelu oli mennyt tosi paljon eteenpäin. Työ oli paljon aiempaa monipuolisempaa ja asiakkaita pystyttiin auttamaan entistä paremmin. Työskentely Nollakakkosella oli juuri niin kivaa kuin olin muistanutkin, jopa kivempaa ja antoisampaa. Myös työkaverit olivat edelleen ihan mahtavia, ja töissä syntyi todellisia ystävyyssuhteita”, hän kuvailee.

Hieman myöhemmin StaffPointilla tuli hakuun 020202-palvelukoordinaattorin tehtävä, jota Sanna oli silmäillyt jo aiemmin 02 Palvelussa työskennellessään. Palvelukoordinaattori osallistui esimerkiksi työvuorobuukkauksiin, rekrytointeihin ja toimi yhteyshenkilönä StaffPointin ja Nollakakkosen välillä, työskennellen osan ajasta 02 Palvelussa ja osan StaffPointin toimistolla.

”Palvelukoordinaattorin työ oli askel kohti oman alan tehtäviä, kun sain lisää haasteita ja vastuuta. Tein niitä hommia puoli vuotta, kunnes StaffPointilla avautui hotelli- ja ravintola-alan rekrytointikonsultin paikka. Tippa linssissä hyvästelin Nollakakkosen, sillä se oli ollut vanhoista työpaikoistani ehdottomasti ykkönen”, Sanna kertaa.

Kun Sanna oli paiskinut HoReCa-alalla rekrytointikonsultin hommia neljä vuotta, avautui mahdollisuus palata 020202-yhteistyön pariin. Tällä hetkellä hän työskenteleekin rekrytointikonsulttina StaffPointin Toimisto-, Contact Center- ja ICT -toimialoilla, jossa hän auttaa ihmisiä työllistymään esimerkiksi juuri 02 Palveluun.

StaffPointin rooli merkittävä uran rakentamisessa

Sanna viihtyy erinomaisesti nykyisessä roolissaan, jossa hän saa tehdä 02 Palvelun rekrytointien lisäksi paljon erilaisia toimeksiantoja, muun muassa hakuja myynnin, markkinoinnin ja taloushallinnon tehtäviin Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueella.

”Turun toimistolla on tosi kiva ME-henki ja viihdymme yhdessä myös vapaa-ajalla. Toimialakohtainen tiimimme puolestaan toimii valtakunnallisesti ympäri Suomen, ja on kiva päästä näkemään kollegoita muistakin kaupungeista usein esimerkiksi Skype-palaverien välityksellä sekä kasvotusten erilaisissa koulutuksissa ja tiimipäivillä. Apua ja tukea saa aina”, Sanna kiittelee.

Hänen mielestään parasta työssä on auttaa työnhakijaa juuri sen oikean työpaikan löytämisessä. Rekrytointikonsultin työn suola on kiitos sekä työntekijältä että asiakasorganisaatiolta, kun rekrytointi on onnistunut.

”Työlläni on oikeasti valtava merkitys sekä yksilön että organisaation kannalta”, Sanna kiteyttää.

StaffPointilla on ollut arvaamattoman suuri rooli Sannan uralla – ja ylipäänsä elämässä. Silloinen poikaystävä, jonka kanssa hän aikoinaan tallusti StaffPointille ensimmäiseen työhaastatteluun, on nykyään avomies, ja hänkin on työllistynyt käytännössä StaffPointin kautta.

”Mieheni koulutettiin aikoinaan kaupan kassalle ja hän sai hygieniapassinkin StaffPointin kautta. StaffPointilta hänet lopulta vakinaistettiin kaupan alan asiakasyritykseen”, Sanna paljastaa ja naurahtaa tajutessaan, kuinka suuri vaikutus yhdellä tietyllä henkilöstöalan palveluyrityksellä on ollut hänen elämäänsä.