Siirry sisältöön
Takaisin

StaffPointista Finlaysonin henkilöstöpalvelukumppani

Finlayson

Suomalaisten rakastamissa Finlaysonin pop up- ja kivijalkamyymälöissä työskentelee jatkossa StaffPointin kautta vuokrattuja asiakaspalvelun ammattilaisia. Finlaysonin arvojen mukaisen palvelukokemuksen tukeminen joustavilla, vastuullisilla vuokratyöratkaisuilla on StaffPointille sydämen asia. Kumppaneilla on vahva yhteinen tavoite ja halu onnistua.

Puhuttelevasta brändistään tunnettu perinteikäs tekstiilialan yritys Finlayson ei jätä sidosryhmiään kylmiksi. Viimeksi helmikuussa yritys osallisti suomalaiset mukaan somessa toteutettuun sänkyvallankumoukseen vastuullisen tekstiilituotannon puolesta. Vuonna 1820 perustettu Finlayson yhdistää brändissään kauneuden, kestävyyden ja arjen vastuulliset teot.

”Tapamme toimia yhdisti meitä”

Tammikuussa 2021 Finlayson valitsi uudeksi henkilöstöpalvelukumppanikseen StaffPointin. StaffPoint toimittaa asiakaspalveluhenkilöstön Finlaysonin kymmeniin pop up -myymälöihin sekä osittain myös kivijalkamyymälöihin ja Salmisaaren toimistollekin.

”Tapamme toimia – teot edellä – yhdisti meitä heti. Ajattelemme arvojen toteuttamisesta toiminnassamme paljolti samalla tavoin. Finlayson on tarkka ja vastuullinen ostaja. Pystyimme yhdessä löytämään sen mukaisia ratkaisuja,” StaffPointin Kaupan toimialaa johtava Juuso Laitinen iloitsee.

Finlaysonin toimitusjohtaja Mikko Koponen kertoo, että kumppanivalinnassa painoi erityisesti kyky rikkoa perinteisen toimialan rajoja ja heittäytyä yhteisen toimintamallin kehittämiseen perinteisen myyjä-asiakassuhteen sijaan.

Finlaysonilla oli aiempaa kokemusta StaffPoint-konsernista jo Spring Housen puolelta. Nyt solmittu yhteistyö koskee kaupan alan henkilöstövuokrauspalveluita, joissa StaffPoint Kauppa on viime vuodet kasvattanut jalansijaansa tunnettujen muoti- ja tekstiilialan suomalaisyritysten HR-kumppanina.

”Finlaysonlainen asiakaspalveluasenne ykköskriteerinä”

StaffPointin tehtävänä on varmistaa Finlaysonin joustava, sesonkien ja uusien pop up -mahdollisuuksien mukaan muuttuva asiakaspalvelijoiden tarve. Töitä on tarjolla runsaasti, sillä kausimyymälöitä avautuu n. 40 tulevanakin kesänä. Finlaysonin myymälöihin työllistettävien vuokratyöntekijöiden tehtävänkuva vaihtelee osa-aikaisesta ja kokopäiväisestä myyjästä vastuumyyjään.

”Pyrimme täsmälliseen ja tehokkaaseen työllistämiseen. Ensinnäkin tarjoamme töitä jo aiemmin Finlaysonin myymälässä työskennelleille. Hyödynnämme myös omia osaajapoolejamme, joista löytyy paljon brändinmukaisen asiakaspalvelun kokeneita ammattilaisia. Heille Finlaysonin työmahdollisuudet voivat olla toimiva lisä työkalenteriin. Lisäksi rekrytoimme tarpeen mukaan uusia vuokratyöntekijöitä”, toimialajohtaja Juuso Laitinen kertoo.

Millaista on asiakaspalvelu finlaysonlaisittain?

”Meille ’Finlayson-merkkinen’ asiakaspalvelu tarkoittaa sitä, että myymälöissämme asiakas kohtaa aktiivisen ja rohkean, asiakkaan odotukset ylittävän myyjän”, Finlaysonin henkilöstöasioista ja yrityskulttuurista vastaava Mirka Koskelin kuvailee.

”Kulttuurimme on hyvin avoin. Arvostamme sitä, että jokainen on rohkeasti oma itsensä. Siksi meillä saa myös myyjän oma persoona näkyä palvelussa”, Koskelin kertoo.

”Emme erottele erikseen vuokratyöntekijöitä vaan olemme lanseeranneet uuden termin Finlaysonin ’töiden tekijät’. Se tarkoittaa sitä, että oli kyse sitten työsuhteisesta työntekijästä, vuokratyöntekijästä tai freelancerista, kaikki edustavat Finlaysonia ja ovat osa meitä. Siksi rakennamme StaffPointin kanssa syvempää kumppanuutta vanhanaikaisen tilaaja-toimittaja-mallin sijaan. Haluamme, että töiden hakijat ja tekijät saavat heti ensimetreistä lähtien meidän näköisen kokemuksen. Yhteistyö on jo alusta alkaen osoittanut, että meillä on vahva yhteinen tavoite ja halu onnistua, mikä näkyy siinä, miten teemme töitä yhdessä”, Koskelin toteaa.

Lisätietoa juuri avautuneista työmahdollisuuksista löydät täältä: