StaffPointin tuttuun brändiin uutta puhuttelevuutta

mof idean

Uudistunut palvelutarjooma ja strategia. Uusi omistaja. Uusi toimitusjohtaja. Nyt StaffPoint-konsernin kasvu näkyy myös brändissä. ”Tutut brändielementit säilyvät, mutta sisältö on uutta MEitä”, viestintä- ja markkinointipäällikkö Mariliina Karppo sanoo.

StaffPoint-konserni valitsi uuden verkkopalvelunsa kumppaniksi suunnittelutoimisto Ideanin, sillä yksi referenssi painoi ylitse muiden. Idean oli uudistanut osaomistajamme, työeläkeyhtiö Varman digitaalisia kanavia. Erityisesti yhteistyö viestintätiimin kanssa – ja työnjako – oli ollut sujuvaa.

”Meillä on selkeä visio StaffPointin brändi-identiteetistä ja sen kaipaamista uudistuksista. Osallistuimme talon sisällä vahvasti uuden StaffPoint-kielen ja visuaalisen ilmeen luomiseen,” Karppo sanoo.

Tunnettuustekijät pysyvät – ja kuvaavat luontevasti staffpointlaisuutta

StaffPointin tutut tunnettuustekijät pitävät edelleen kutinsa. Kuten kohderyhmä- ja benchmarking-tutkimukset osoittivat, StaffPointin vakiintunut värikolmikko vihreä-oranssi-violetti palvelee luontevasti staffpointlaisuuden kuvaajana. Tunnukset pysyvät, ja niissä oranssit pallot ovat erityinen huomionarvotekijämme jatkossakin.

”Kuten tiedämme, brändityötä ei tehdä logoa toistelemalla ja isoksi skaalaamalla, vaan teot ja sanat niiden takana ratkaisevat. Tästä osaavasta tekemisestä, mutkattomuudesta ja työn ilosta StaffPoint saa päivittäin kiitosta. Se näkyy brändissämme nyt entistä selkeämmin. Uudessa kuvakielessämme esiintyvät mahtavat Työn Osaajamme omilla, innostuneilla kasvoillaan. He ovat aidosti työnhakijoita ja yritysasiakkaita lähellä”, Karppo toteaa.

Uuden toimitusjohtajan Anu Ahokkaan vahvistama aktiivinen vuorovaikutus ja verkostoituminen suomalaisen yhteiskunnan sekä tulevaisuuteen katsova toimintatapamme näkyy StaffPoint-brändissä sekin. ”HR-alalla ihmiset ovat tietysti luontevia kohteita, mutta toimme rohkeasti kuvakieleen myös ympäristöä, miljöötä ja erilaisia työympäristöjä.”

”Verkkopalvelu-uudistus on luonteva jatke kaikelle sisäiselle uudistumisellemme. Brändiuudistus tulee jalkautumaan myös muuhun asiakastyöhömme”, Anu Ahokas sanoo.

Suunnittelussa mukana tulevaisuuden työntekijät: lapset

StaffPoint haluaa osallistaa työstä ja työpaikoista puhumisen myös tuleville työikäisille. Viime marraskuisessa Lapsi mukaan töihin -päivässä konsernin toimihenkilöiden lapset saivat tehtäväkseen inspiroitua eri toimialojen työpaikoista. Millaisia pallon tai ympyrän muotoisia asioita liittyy tehdastyöhön? Entä matkailu- ja sesonkialan työhön?

”Lastemme ideoista saivat alkunsa ns. pallon tai ympyrän muotoiset grafiikat, joilla tyylittelemme graafista ilmettä. Ajatus näistä pallopatternien käytöstä oli Ideanin ja jalkautimme sitä eteenpäin. Lapset käyttivät taitavasti pallosapluunaa ja harppia, ja syntyi hyvää, työstettävää kädenjälkeä”, Mariliina Karppo kertoo.

Verkkopalvelun sisältöjä - eli tuoreimpia näkemyksiämme, ratkaisujamme ja uutisiamme – esitellään jatkossa Konsernin uutiskirjeessä. Haluatko Työn Osaajien kuulumiset tietoosi? Liity kirjeen tilaajaksi etusivun linkin kautta.

Ylemmässä kuvassa Ideanin suunnittelutiimiä ja uusi kampanjasaitin pohja suunnitteilla. Alemmassa kuvassa Lapsin mukaan töihin -Ympyräpaja