Skip to main content
Asiakascase Haikon Kartano
Takaisin

Tarjoileva myyjä - lisämyynti on parasta palvelua

Ammattitaitoinen tarjoileva myyjä tai hotellin asiakaspalvelija hallitsee mutkattoman, tuttavallisen mutta kunnioittavan vuorovaikutuksen. Hän osaa kuunnella ja ymmärtää, että lisämyynti on asiakasta helpottavaa.

Tarjoileva myyjä osaa esitellä palvelu- ja tuotekokonaisuuksia, jotka ovat muunneltavissa asiakkaan tarpeen mukaan. Hänen ajatteluaan ohjaa asiakkaan tarpeet yhdistettynä yrityksen tavoitteisiin – erityisesti kiinnitetään huomiota niiden palveluiden myyntiin, joissa on hyvä kate.

Hotelli Haikon Kartanon tunnustettu elämyksellisyys sai lisäpotkua Tarjoileva myyjä -konseptin avulla. Spring House valmensi Haikon Kartanon tarjoiluhenkilökunnan sisäistämään aktiivisen myyntityön merkityksen.

Valmennettavien joukko koostui sekä StaffPointin vuokratyöntekijöistä että Haikon omasta henkilökunnasta. Entistäkin parempi asiakaspalvelu tuottaa nyt parempikatteista lisämyyntiä tunnetulle kartanoravintolalle.

”Tarjoilija ei enää voi olla pelkkä tuotteiden pöytään kantaja, vaan hänen tulee olla aktiivinen, innostava ja suositteleva asiakaspalvelija”, sanoo Haikon kartanon toimitusjohtaja Juha Mähönen.

Asiakkaat kokivat henkilökunnan lisämyyntiehdotukset hyvänä palveluna, josta ollaan valmiita maksamaan. Tämä myös todentui selvästi niin asiakastyytyväisyysmittauksen kuin taloudellisten tunnuslukujenkin kautta.

”Valmennuksen avulla henkilökunta sai lisää itsevarmuutta ja osaamista aktiiviseen palveluun sekä oivalsi, miten pienistä asioista hyvä asiakaspalvelukokemus syntyy. Valmennusohjelman tuloksena asiakastyytyväisyys, myynti ja kannattavuus paranivat. Faktaa on, että entistä tyytyväisemmät asiakkaat käyttävät ravintolapalveluitamme yli 10 % aikaisempaa enemmän”, Mähönen tiivistää.

Yhteistyö StaffPoint-konsernin kanssa on osa Haikon Kartanon palvelun ja myynnin kehittämistä. StaffPointin henkilöstöpalvelut tarjoavat osaavaa henkilökuntaa ja valmennusyhtiö Spring House ammattitaitoista ja innostavaa valmennusta henkilöstön osaamisen kehittämiseksi.

Valmennuksen aikana saatu muutos:

  • Valmennuksen tuloksena asiakkaat käyttivät palveluita yli 10 % aiempaa enemmän
  • Tulos parani merkittävästi lisämyynnin ja kateajattelun kehittymisen myötä
  • Valmennusinvestoinnin tuotto oli 17-kertainen

Haikon Kartano

  • Kylpylä, ravintola ja konferenssikeskus 10 minuutin päässä Porvoosta.
  • Noin 100 000 asiakasta vuosittain.
  • Palvelee majoittujia, kylpyläkävijöitä, kokous- ja juhlavieraita, ruokailijoita, kuntoutujia sekä työpaikkojen virkistystarpeita.
  • Suomen ensimmäinen moderni terveyskylpylä, joka on valittu 10 kertaa maamme parhaaksi kylpylähotelliksi.

Mitä, jos muutoksen draiverina toimisi sinun oma työpaikkasi ja tiimisi? Erilaisilla henkilöstövalmennuksilla työhyvinvointi ja tulokset paranevat. Klikkaa tästä lisätietoihin!